تازه های خبر

تازه های خبر
متنوع و مفید 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان تازه های خبر و آدرس letka7.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





به مناسبت فرا رسیدن هفته پژوهش و به منظور تجلیل از محققان ، پژوهشگران و ایجاد هماهنگی بیشتر در انجام کار ها جلسه هم اندیشی هیئت رئیسه و کارکنان اداره عقیدتی سیاسی آجا با شرکت معاونین، مدیران و کارکنان حوزه مرکزی و عقیدتی سیاسی پشتیبانی ستاد آجا در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین حسین صنعت پور امیری رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت شهادت گونه تعدادی از دریا دلان نفتکش سانچی گفت: امروزه اهميت علم و دانش بر بشريت مخفي نيست.همه مكاتب بشري و اديان آسماني بر كسب علم و دانش تأكيد دارند و بدون ترديد دين مبين اسلام بيش از هر دين و آيين ديگري به علم بها داده و انسان‌ها را به تعليم و تعلّم فراخوانده است و پیامبران را در قرآن به عنوان معلمان و مربیان بشری مطرح می کند.
وی افزود: در اعراب جاهلی با شمشیر، گرز، اسلحه و سلاح سرد به جنگ و خونریزی افتخار می کردند و در آن زمان که سخنی از علم، دانش و تحقیق نبود، قرآن کریم به قلم قسم یاد می کند( ن والقلم و مایسطرون) و اگر این قسم را در زمان صدورش تصور کنیم که علم و قلم در فرهنگ جاهلی عرب جایگاهی نداشته است، آن موقع به اهمیت قلم و دانش از منظر اسلام پی می بریم.
رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش خاطر نشان کرد: یکی از نکاتی که در اسلام وجود دارد ونشانه  اهمیت تدوین این بحث مهم به شمار می رود این است که در دین مبین اسلام میزانی بنام شهید وجود دارد و ثواب هرچیزی، فعل و کاری را بخواهند احصاء کنند با خون شهید آن را می سنجند . مثلا کسی که در دریا کشته شود. اجر شهید را دارد لکن با توجه به روایات ، وقتی فردای قیامت بین مداد علما و خون شهداء سنجش می شود مداد علما افضل است. البته منظور از این عالم کسی که قلم دست گرفته و نکته ای نوشته نیست، بلکه قلمی است که سبب رشد و رویش باشد و حیات ببخشد. چه بسا قلم و نوشته ای وجود دارد که فتنه گری در آن باشد و امروزه کسانی هستند که قلم می زنند و می نویسند تا پای اسلام و دین را قلم کنند.
وی با بیان اینکه علما و بزرگان دین ما نسبت به مسائل تحقیقی و پژوهشی ید طولایی دارند، تصریح کرد: متاسفانه یکی از آفت های جامعه امروزی ما این است که با قلم و نوشتن خیلی سروکار ندارند ، اما برخی کشورهای غربی در این حوزه کار و پژوهش بسیاری می کنند. اگر چه در حوزه های علوم معنوی، اسلامی و عرفانی ما خیلی جلوتریم ولی آنها در عرصه علوم تجربی خیلی اهل پژوهش و تحقیق هستند.
حجت الاسلام والمسلمین حسین صنعت پور امیری در پایان گفت: سازمان ما باید یک سازمان پژوهش محور باشد . سازمانی موفق است که پژوهش محور است و عقیدتی سیاسی اگر بخواهد موفق باشد باید از مطالعه، تحقیق،پژوهش و کتابخوانی جدا نباشد.
در پایان این مراسم از برگزیدگان مقالات برتر و ترفیع بگیران اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش، توسط حجت الاسلام والمسلمین صنعت پور امیری، رئیس دفتر تحقیق و پژوهش سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و معاون هماهنگ کننده این اداره با اهداء لوح تقدیر به عمل آمد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: ارتشتازه های خبر
[ چهار شنبه 27 دی 1396 ] [ 22:0 ] [ رضا ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1007
بازدید دیروز : 2982
بازدید هفته : 5020
بازدید ماه : 5013
بازدید کل : 89218
تعداد مطالب : 2503
تعداد نظرات : 399
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->